Euskararekiko eta euskararen irakaskuntzarekiko jarrerak. Azagrako DBHko irakasleen kasua

Iraila de la Torre LanderaORCID profila

Iraila de la Torre Landera

iraiad1522@gmail.com
Ikertzaile independentea
ORCID: https://orcid.org/0009-0003-4480-1168ORCID profila
DOI: https://doi.org/10.55714/BAT-136.6
Jakina da Nafarroan euskal komunitatea eta erdal komunitatea egoteaz gain, gatazka nazionala ere badagoela; eta gatazka horretan kokatzen dela euskara. Hala, espainiar nazionalismoaren -non nabarrismo politikoa kokatzen den- eta euskal nazionalismoaren arteko gatazkak euskararen dimentsio politikoa eraikitzen du, eta horrek euskararekiko jarreretan zein hizkuntza-komunitateen arteko kohesioan eragiten du. Ikerketa honetan Azagrako DBHko irakasleen euskararekiko eta euskararen irakaskuntzarekiko jarrerak aztertu dira, hezkuntza -sistema erreprodukzio sozialerako erakundea delako. Finean, DBHko irakasleak erreferentziazkoak dira (aurre)nerabezaroan, eta, beraz, euren jarrerek eragina izango dute hurrengo belaunaldien jarreretan eta nafarren arteko kohesioan. Gako hitzak: jarrera linguistikoak, hizkuntza komunitateak, nazionalismoak, euskara, Nafarroa.
PDF eta EPUB formatuetan eskaintzen da.
Erosi (5,00)