Kontzientzia soziolinguistiko kritikoa eraikitzen: esperientzia bat irakasle-eskolako ikasleekin
Iñigo Arteatx Uriarte
iarteatx@bam.eus
BAM Irakasleen Unibertsitate Eskola
ORCID: https://orcid.org/0009-0000-9912-8001, Maite Garcia-Ruiz
Maite Garcia-Ruiz
maite.garciaru@ehu.eus
Euskal Herriko Unibertsitatea EHU
ORCID: https://orcid.org/0000-0002-4371-6813
DOI: https://doi.org/10.55714/BAT-136.4
Artikulu honek BAM Irakasleen Unibertsitate Eskolako lehen mailako ikasleekin 2023-2024
ikasturtean egindako esperientzia pilotua azaltzen du, haren helburu nagusia ikasleen kontzientzia
soziolinguistiko kritikoa piztea izanik. Proiektua Amorrortuk, Gorigolzarrik eta
Ortegak (2021) egindako ikerketen jarraipen gisa diseinatu zen, metodologia parte-hartzailea
erabilita. Hiru sekuentziatan antolatutako dinamikak norberaren hizkuntza-biografia,
testuinguruaren garrantzia eta hizkuntza-praktikak aldatzeko saiakerak landu zituen. Esperientziak
erakutsi zuen halako prozesuak baliagarriak direla hizkuntza-hautuen eta ohituren
ostean ezkutatzen diren aldagaiak azaleratzeko, eta baita muda-prozesuak erraztu edo oztopatu
ditzaketenak ere. Hitz gakoak: hizkuntza-muda, kontzientzia soziolinguistiko kritikoa, irakasle-ikasketak, hizkuntza-
hautuak, euskararen erabilera.
PDF eta EPUB formatuetan eskaintzen da.
Erosi
(5,00€)
